Ön is rengeteget gondolkodott már azon, hogy mi az a tevékenység, amelyből mindig meg lehetett élni?
Több dolog is eszébe juthatott most ha elgondolkodott (nekem is egy olyan dolog jutott az eszembe ami egy ilyen oldalon nem túl szalonképes :) ), de ezek közül az egyik bizonyosan a kereskedelem.
Kereskedők mindig is voltak és mindig is lesznek, csak a "wwwilág" változott az évszázadok, évezredek folyamán.
(A tárgyakat, terményeket már a pénz megjelenése előtt is cserélték az emberek egymás közt, majd ezt a cserekereskedelmet felváltotta a pénz közbeiktatásával történő csere.)
Most az évezred elején pedig, az internet ilyen mértékű elterjedésével a kereskedelem egy része is áttevődött a világhálóra érthető okokból. Most úgy néz ki, hogy ez egy olyan folyamat ami nagyon beindult.

Erre az új világra kitalált virtuális üzlet a "webáruház" vagy más néven "webshop".
A piackutatások azt mutatják, hogy az internetes kereskedelem egyre nagyobb részt hasÃt ki magának a tortából, Ãgy még egy egyébként kézzelfogható üzlettel rendelkezÅ‘ kereskedÅ‘nek is elÅ‘bb vagy utóbb egy virtuális boltot is kell nyitnia ha piacképes szeretne maradni. Ugyanis egyre több ember használja a netet arra, hogy a megvásárolni kÃvánt terméket elÅ‘re kinézze, vagy megkeresse hol, milyen feltételekkel lehet azt megvásárolni, esetleg van-e készleten.
Egy webáruház előnyei és hátrányai
Előnyök:
-
Az egyik teljesen kézenfekvő magyarázat, hogy 24 órán át nyitva tart. Vásárlója bármikor leadhatja megrendelését, akár az éjszaka közepén is amikor Ön és alkalmazottai békésen szuszókálnak recsegős kispárnájukon.
-
Nem kell feltétel gyártónak lenni ahhoz, hogy kereskedő lehessen, ugyanis a nagykerek egyedi vásárlókat nem is szolgálnak ki. De ha Ön már kereskedő akkor ezt tudja.
-
Kevesebb személyzettel is működÅ‘képes, Ãgy nem kell akkora induló költséggel számolni a megnyitásakor.
-
Figyelem! Azért azt ne higgyük, hogy emberi erÅ‘forrásra nincs szükség egy webáruház működtetéséhez, mert anélkül halálra Ãtélt már az ötlet is. Azonban jelentÅ‘sen kisebb létszámmal indÃtható, mint egy "rendes" bolt.
-
A bolt nincsen földrajzi területre korlátozva. Az Öntől távol élő potenciális vevőit is elérheti, és eladhat nekik.
-
Egy webshopban nem szükséges nagy raktárkészletet tartani. Azonban ha bolttal is rendelkezik, akkor akár a darabszámot is feltüntetheti.
-
A vevő rengeteg terméket nézegethet meg anélkül, hogy az eladónak már az "agyára menne", és a sok-sok információhoz juttatható "szájkoptatás" nélkül is. És ugyanazt a szöveget nem kell minden egyes vevőnek újra és újra elmondani!
Hátrányai, és azok előnnyé kovácsolása
(ez nem sok van, de azért a felhasználókat még mindig visszatartja néhány dolog attól, hogy mindent a neten vegyenek meg):
Nem minden terméket lehet az interneten eladni.
- Az áruja eladhatóságának kipróbálására a webáruház bérlés a
megoldás, kicsi induló költséggel kipróbálhatja, hogy termékeit mennyire
hajlandóak az emberek a neten keresztül megvásárolni. Azonban a saját
domain név használata ajánlott bérlés esetén is!
Többnyire a vásárlót terheli a szállÃtási költség.
- Ezen úgy segÃthet például, ha a bizonyos kosárba rakott érték után a kiszállÃtás ingyenes, vagy valamivel kisebb árréssel dolgozik (Ha már úgyis kisebb az üzemeltetés költsége, ne tegye rá az árakra. Azonban ki kell tesztelni, hogy mekkor veszteséget jelent az árut át nem vevÅ‘ vásárlóknak kiküldött termékek szállÃtási költsége.).
A világháló igen "kusza" szerkezet. Ha Ön teljesen általános termékeket árul, megfelelő marketing, kereső optimalizálás, reklám nélkül nehezen találják meg pont az Ön boltját, a konkurenciáról már nem is beszélve!
- Megoldás: olyan termékek árusÃtása, melyek a piacon elég egyediek, másnál nem kaphatók. Széles választék esetén különbözÅ‘ eladási csatornák létrehozása, hogy az Ön látogatói pont az Ön áruházában találják meg az áhÃtott terméket, mÃg a konkurenciánál csak keresgélnek. Nagyon részletes és egyedi leÃrások, jó minÅ‘ségű és nagy méretű képek feltöltése a termékekrÅ‘l, melyek a felhasználói élményt és bizalmat fokozzák, és a keresÅ‘ optimalizálást is elÅ‘segÃtik (ugyanis a keresÅ‘k is a minÅ‘ségi tartalomra hajtanak, bárki bármit mondjon).
- Fizetett hirdetések alkalmazása a látogatók növelése érdekében, a Google AdWords rendszerének használata javasolt. Az AdWords-ben célzott hirdetések
megjelenÃtése, nem túl általános kulcsszavakkal, hanem adott termékre
beállÃtva (Long Tail).
Az árut nem lehet megtapintani, megszagolni, kipróbálni.
- Erre azonban a törvény is keresett megoldást, Ãgy a terméket a kereskedÅ‘ 8 napon belül köteles visszavenni és annak árát visszafizetni a vásárló részére, ha az neki nem megfelelÅ‘.
- Lehetőséget lehet adni adott esetben (nem túl nagy földrajzi
távolságok esetében) a vásárlónak a személyes átvételre, akkor
megtekintheti és kipróbálhatja a terméket. Ez a visszaküldési vagy
nemfizetési arányt is tudja csökkenteni, mert hozzá kell tenni, hogy a
megrendelÅ‘k akár 1/3-a is visszautasÃthatja az áru átvételét, ami
csökkenti a nyereséget.
A vásárlók bizalmatlansága, főként újonnan indult áruházakkal szemben.
- Ez tisztességes és gyors reagálásokkal és kiszolgálással (csakúgy mint a valós boltban) könnyedén szétoszlatható, valamint rengeteget segÃthet az is ha minél több információt hoz a vásárló tudomására az Ön cégével, a szállÃtással elérhetÅ‘ségével kapcsolatban, valamint informálja arról is vevÅ‘it, hogy "sorstársai" miként viszonyulnak az Ön áruházához.
A mellékelt grafikonon láthatj a webáruházak forgalmának alakulását az utóbbi 3 év leforgása alatt.
Ha jobban utánaszámol, ez 220%-os növekedést jelent, tehát ezévben még több vásárlóra lehet számÃtani.
Ugye nem szeretne kimaradni?
Amennyiben úgy érzi, hogy a hátrányokból Ön is képes előnyöket kovácsolni, ez a "webshop biznisz" Önnek teremtetett, ne habozzon mint a szappan! Webáruház bérléshez kattintson a "Portál boszorkány"-ra és próbálja ki magát!