Webáruház bérlésről objektíven

Címlap Blog Webáruház bérlésrÅ‘l objektíven

Most béreljem, megvegyem vagy készíttessem?

Kezdjük talán azzal amire a legtöbben gondolnak, az elkészítés.
Egy webshop elkészítése hónapokat is igénybe vehet, árban pedig vetekszik a kész megvásárolható szoftver termékekével, így csak azoknak javasolt akik valamilyen speciális dolgot szeretnének megvalósítani az interneten keresztül, vagy önmaguk szeretnék továbbfejleszteni.
Ehhez az időhöz még hozzájön a termékek feltöltésének ideje, valamint a feltöltés költsége is, amely nem elhanyagolandó tényező.
Egy megvásárolható szoftver esetében erre külön szolgáltatási szerződést kell kötni a gyártó céggel, vagy olyan terméket kell használni, amely automatikus frissítési funkcióval rendelkezik.
Tehát az ilyen megoldás is plusz költségekkel jár, de mindenképpen megéri mérlegelni.
Vannak a piacon nagyon jó, professzionális, értékesítésre kihegyezett szoftver termékek. Akinek nagy rendelkezésre állású összekapcsolt rendszerre van szüksége, mindenképpen ezt a megoldást érdemes előtérbe helyeznie.

A legolcsóbb lehetőség az Open Source CMS használata egy tárhelyen. Ennek előnye alacsony költségén felül, a rengeteg ingyenes skin (a bőre, kinézete az oldalnak), valamint a temérdek elérhető modul. Aki napi szinten használja az internetet, annak általában nem okoz gondot ezeknek a telepítése és kezelése, de a dokumentációk és súgók magyar nyelven nem mindig hozzáférhetőek.
A jelenleg elérhető CMS-ek közül véleményem szerint a Joomla a legkönnyebben használható a Virtuemart webáruház modullal kiegészítve, de vannak akik a Drupal-ra esküsznek.

Kinek éri meg bérelni ahelyett, hogy elkészíttetné?

  • Ha objektíven vizsgáljuk a helyzetet elsÅ‘sorban kisvállalkozóknak. Egy középvállalkozásnak már összetettebb rendszerre van szüksége a működés kézbentartásához, hazugság lenne azt mondani, hogy nekik is megfelel! Nem!
    Ezzel szemben egy kisvállalkozónak meg nem éri meg a túl nagy befektetés, mert ha meg kellene venni a szervert, a szerverparkban elhelyezni, ott annak a díját, villanyszámláját fizetni és hozzá kalkulálni a webáruház készíttetést is, lehet hogy évek alatt sem térülne meg.
  • Annak akinek nincs nagy befektetni való tÅ‘kéje egy webáruház elkészíttetésére, szerver elhelyezésre vagy nagyon gyorsan el szeretné azt indítani.
    Bérelhető konstrukcióban a netes jelenlétet, a törzsvásárlói kör kialakítását fokozatosan is fel lehet építeni.
  • Nem akar az informatikai háttérrel foglalkozni, csak használni szeretné a rendszert, nem szándékozik informatikust tartani arra, hogy a frissítéseket, update-eket, hibajavításokat valaki elvégezze, bÅ‘ven elég plusz munkát jelent neki a termékek karbantartása. ( Egy bérelhetÅ‘ webáruház is gyakorlatilag egy késztermék, amely mögött ott van a szoftver támogatás is, folyamatosan javítva és frissítve van. )
  • Aki fix alacsony havi költséggel szeretne számolni és nem tudja még, hogy befektetése megtérül-e.

Ha úgy döntök bérlem, milyen havi díjjal számoljak?

A bérelhető webáruház piacon az árakat többnyire a termékek mennyisége határozza meg, a szolgáltatók sávokban gondolkodnak.
Ezek a sávok 2500 Ft és 25000 Ft havidíj között mozognak általában, de persze lehet ettől eltérés és az is változatos hogy mi foglaltatik a csomagban.
Érdemes több rendszert is kipróbálni, mielőtt döntünk mi az ami az igényeinket kielégíti, árban és sávban is megfelelő.

Milyen egy jó webshop rendszer?

Ez jó kérdés! Most azt kellene mondjam, hogy a mienk a legjobb és mindenre jó, de ez hazugság lenne.
Olyan amit könnyű használni, könnyű adminisztrálni, lehetőleg keresőoptimalizált legyen és rugalmasan alakítható. Nincs rá egy általános recept, a termékek jellegétől nagyon függ!
Nyilvánvalóan már szinte mindegyik rendszerben vannak vásárlás, konverzió növelő modulok, automatizmusok, a felhasználók választását segítő megoldások, stb...

Ami viszont mindennél fontosabb: a weboldal mögött embereknek kell lennie, mivel a vásárlók sem robotok! A kiszolgálásnak gyorsnak, segítőkésznek és együttműködőnek kell lennie és akkor a vásárlók szívesen térnek vissza és vásárolnak újra.

Egy bejáratott oldalon a visszatérő vásárlók növelik leginkább a konverziót! Az oldal beindításában azonban a keresőoptimalizálás segíthet a legtöbbet!
De mindez semmit sem ér ha a kereskedő hanyag, lassú vagy inkorrekt! Ennek az interneten hamar híre megy és a hírnévnek annyi!


Címkék:

További képek

Szerző:
információk 1
Információk 2
Információk 3