Google analytics: látogatók folyamata

Címlap Blog Google analytics: látogatók folyamata
A google analitika böngészése közben egy új menüpontra bukkantam, aminek a neve "Látogatók folyamata" és a Látogatók menü alatt található utolsó menüpontként.

A funkció lényege, hogy láthatjuk, milyen utakat tesznek meg a látogatóink a böngészés folyamán az oldalunkon.
Idáig is voltak hasonló funkciói, de ezen most meglepődtem, mert teljesen logikus és ráadásul vizuálisan ábrázolja a felhasználók lépéseit az oldalon belül, ami vizuális típusú embereknek jelentősen megkönnyítheti annak elemzését.
google analytics-ben a látogatók folyamata - ábra
A mellékelt ábrán látható egy weboldal felhasználók általi bejárásának folyamata. Megtekinthető a továbbhaladás iránya(melyik menüpontra kattintottak utána), illetve azok aránya is akik lemorzsolódtak vagyis nem kattintottak tovább, hanem elhagyták az oldalt vagyis bezárták a böngésző ablakot.

A blokkok jobb oldalán található kis piros maszat a lemorzsolódás, de a bal oldali (map-ből már ismerős) méretezővel lehet a képet nagyítani kicsinyíteni. A blokkok közötti összekötők a haladás irányát mutatják (tehát egy dobozból jobbra kilógó kötél annyit jelent, hogy a felhasználó tovább kattintott).

A kép feletti sávban van egy "kapcsolatok" nevezetű csúszka, amivel ezeket a "köteleket" lehet sűríteni - ritkítani, a darabszámok függvényében.

A képen a weboldal adott url-jei fölé vive az egeret számszerűsítve és százalékos arányban is meg lehet nézni, ezeket a mutatókat és le lehet vonni a következtetéseket. Amikor egy url-en (pl. menüponton) befejeződik a látogatás, az legalább két dolgot jelenthet:
  1. a látogató pozitív értelemben véve megtalálta a keresett információt (vagy például felvette a kapcsolatot pl. az e-mail küldő segítségével)
  2. a látogatónak nem tetszett amit ott talált és elhagyta az oldalt
A példában a kapcsolati űrlap mint kilépési pont pozitív, a főoldal pedig negatív, mivel a látogató azonnal távozott.

Az ábrázolásnál a dátumot ugyanúgy meg lehet adni, mint a többi kimutatásnál viszont annál látványosabban összehasonlítható például reklám kampányok hatásainak tanulmányozásához.

A gubancos köteleket tovább lehet egyértelműsíteni a dobozra való kattintással, tehát azt is megmutatja, hogy ha valaki a főoldalon keresztül lépett be, a tovább menők közül merre ment, vagy ha a /szolgaltatasok menüponton jött, merre ment tovább, az összes szóba jöhető úton. (Amikor dobozra kattintunk megjelenik egy menü, aminél "Az ezen keresztül érkező forgalom kiemelése" menüpontot kell választani és elhalványítja a többi kötelet.)

Ha van időd érdemes megnyomkodni és kísérletezni vele, mert jól jöhet tudni azt mit tesznek a látogatóid!
Címkék: Analytics

További képek

google analytics-ben a látogatók folyamata - ábra
Szerző:
információk 1
Információk 2
Információk 3